Vetpercentage verlagen en essentiële tips! Lees hier handige informatie!
Krachttraining info.nl - De website over een droog getraind lichaam
afvallen 24 februari 2020
mm
Rico Geen reacties

Vetpercentage verlagen en essentiële tips! In dit artikel lees je handige informatie over je vetpercentage verlagen en krijg je waardevolle tips, waar je zeker rekening mee dient te houden!

vetpercentage verlagen en essentiële tips linksbovenVetpercentage verlagen, dit is een onderwerp waar veel mensen naar toe streven. Dat randje vet wat om je buik heen zit waar je je mateloos aan irriteert, en schade oplevert aan je zelfvertrouwen.

Om een gespierd en gedefinieerd lichaam te creëren zou je toch je vetpercentage moeten verlagen om je spieren goed zichtbaar te maken. En je vetpercentage verlagen is ook nog is een stuk gezonder voor je lichaam.

Je voelt je fitter en ervaart meer energie, tenslotte krijgt je zelfvertrouwen een flinke boost. Maar toch is het lastig om het voor elkaar te krijgen. In dit artikel gaan we er wat dieper op in en krijg je essentiële tips om je vetpercentage te verlagen!

Vetpercentage verlagen en essentiële tips!

Dus je wilt je vetpercentage verlagen anders was je waarschijnlijk niet op dit artikel terecht gekomen. Het is maar goed dat je hier terecht ben gekomen, want hier krijg je een duwtje in de rug.

Wat houd dat nu in je vetpercentage verlagen?

En hoe kun je het nu verlagen?

Om te begrijpen hoe het in zijn werk gaat, moeten we terug in de tijd en bij de basis beginnen.

In theorie werkt het zo; Wanneer je calorieën tot je neemt, maar weinig lichaamsbeweging hebt. Dus minder verbrand dan je binnen krijgt, gaat je lichaam het opslaan, waardoor je vetpercentage toeneemt!!

Klink simpel toch? Alleen in de praktijk wil het nog wel is lastig worden en kan het toch nog een moeilijke opgave worden. Maar wees gerust, hier komen ook essentiële tips aan bod, die het net even makkelijker kunnen maken!

De gevaren van een te hoog vetpercentage!

Een te hoog vetpercentage is niet alleen slecht voor je gezondheid maar kan ook ernstige aandoeningen en kwalen veroorzaken, die je absoluut niet wilt oplopen!

Een hoog vetpercentage brengt ook lichamelijke klachten met zich mee, denk aan bijvoorbeeld als je op een cardioapparaat staat. Er kan veel belasting op je knieën komen door een te hoog vetpercentage.

Je dagelijkse bezigheden kunnen tot last zijn, doordat je lichaam teveel belasting ervaart op de spieren en gewrichten.

Hier een aantal aandoeningen en kwalen die je op kunt lopen door een te hoog vetpercentage!

  • Diabetes type 2
  • Hart en vaatziektes 
  • Verschillende soorten kanker stimuleren
  • Ontstekingsreacties
  • Spier en gewricht problemen

Let op je voeding!

Eén van de allerbelangrijkste factoren die een rol spelen om je vetpercentage te verlagen is je voeding!

Je voeding bepaalt wel voor 70% het resultaat van een getraind lichaam, dat betekend dat meer dan de helft bijdraagt uit gezonde voeding. Dus voeding is zeker niet onbelangrijk en wat je zeker goed op orde moet hebben om resultaat te boeken.

voeding

Verwaarloos je dus je voeding dan zal je vooruitgang moeilijk verlopen. Zonder goede voeding zal je heel wat energie mislopen en je futloos voelen. Je zult sneller uitgeput raken en intensief trainen voor langere duur zal er ook niet in zitten.

Wil je meer waardevolle informatie over voeding? Bekijk dan eens het artikel dat ik geschreven heb over krachttraining en de inname van koolhydraten>>

      “Een getraind lichaam heeft de juiste brandstoffen en voedingstoffen nodig om optimaal te kunnen ontwikkelen!”

Verschillende lichaamstypes

Er bestaan drie verschillende lichaamstypes die je kunt hebben, elk lichaamstype moet je anders aanpakken. Bij het ene lichaamstype kom je snel aan, terwijl je bij het andere lichaamstype niet of nauwelijks aankomt in lichaamsvet.

Wat zijn dan de drie verschillende lichaamstypes waar je onderscheid in kunt maken?

Ectomorf: Mensen die dit lichaamstype hebben zijn vaak slank en dun gebouwd en komen in algemeen heel moeilijk aan. Ook kunnen ze moeilijk spiermassa opbouwen, maar duursport gaat ze wel weer makkelijk af! Bijvoorbeeld een marathon rennen.

Mesomorf: Dit type zijn vaak atletisch gebouwd. Ze bouwen makkelijk spieren en spiermassa op en hoeven vaak minder moeite te doen als het ectomorf type. Je kunt dit type als het perfect lichaam bestempelen, maar vergeet niet ook mensen die dit type lichaam bezitten moeten ook hard en gedisciplineerd trainen!

Endomorf: Mensen met dit lichaamstype zijn meestal fors en rond gebouwd. Ze bouwen snel spiermassa op maar hebben veel moeite met het verliezen van gewicht. Ze moeten goed op hun voeding letten en voldoende sporten of lichaamsbeweging beoefenen.

Lees hier meer informatie over droog trainen.

Samenvatting

Veel mensen gebruiken het lichaamstype wat ze bezitten als excuus. Bijvoorbeeld dat ze endomorf zijn en daarom veel aankomen en niet af kunnen vallen. Een ectomorf zijn en daarom toch niet aan krachttraining gaat doen omdat je moeilijker spieren opbouwt dan de mesomorf types.

Maar bedenk welke type lichaam je ook bezit, iedereen moet er hard en gedisciplineerd voor trainen. Alleen bij bepaalde types moet je iets meer letten op bijvoorbeeld je voeding (dieet) of aan meer lichaamsbeweging doen om je doelen te behalen!

Kort samen gevat, met bepaalde aanpassingen kan elke lichaamstype een gedefinieerd lichaam ontwikkelen!

Let op alcohol!

Alcohol is een van de grootse gevaren die zeker een rol spelen in een te hoog vetpercentage, ook heeft het een slechte invloed op je sport prestaties en je gezondheid!

Alcohol breek namelijk je spieren af en bevat bovendien boordevol onnodige suikers die je lichaam juist niet nodig heeft. En die onnodige suikers die slaat je lichaam op als vet.

alcohol

Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat alcohol en krachttraining/sport absoluut niet samen gaan en het tegenovergestelde werkt van elkaar.

Alcohol zorgt er ook voor dat je testosteron niveau tijdelijk daalt en testosteron heb je juist nodig om spieren te ontwikkelen! Wil je toch een keer alcoholische drankjes nuttigen, drink dan met mate en probeer tussen door water te drinken.

Hoe je vetpercentage verlagen?

Inmiddels is het wel duidelijk dat een gezond vetpercentage van groot belang is. Het brengt alleen maar positieve voordelen met zich mee, maar hoe begin je hier nu precies aan?

Begin met je voeding onder de loep te nemen en pas die aan waar mogelijk is. Begin met lichaamsbeweging, krachttraining is ook een goede calorieënverbrander.

Zoals we al besproken hebben in dit artikel, vermijd alcohol. Probeer in ieder geval met mate te drinken. Het gaat nu eenmaal absoluut niet samen met een gezonde leefstijl en is zeker ook niet bevorderd voor je vetpercentage!

Wat is nu een gezond vetpercentage? Het gemiddelde vetpercentage voor een volwassen man ligt tussen 9-18%, voor een volwassen vrouw ligt dat tussen 20-31%

Essentiële tips!

We zullen hier wat handige tips bespreken die je op weg kunnen helpen om zo een gezond vetpercentage te krijgen. En zo een mooi getraind lichaam kunt krijgen!

Vermijd crash dieet: Dat staat voor een caloriearm dieet. Een crash dieet werkt uiteindelijk alleen maar het tegenovergestelde van wat je wilt bereiken. Je vetpercentage kun je het beste op een gezonde manier verlagen.

Krachttraining: Door aan krachttraining te doen bouw je spiermassa op en word vet verbranden een stuk makkelijker, het gaat sneller. Maar let wel op je calorieën gebruik!

Wil je meer weten hoe je effectief krachttraining kunt toepassen? Dan kan het Droog Trainen Protocol wel iets voor jou zijn!

Droog Trainen Protocol voor mannen>> 

Droog Trainen Protocol voor vrouwen>>

Drink veel water: Water is een uitstekende manier om vet te verbranden. In frisdranken en energydranken zitten veel onnodige calorieën, als je water drinkt bespaar je een hoop onnodige calorieën. Sport je ook nog is veel, dan is het advies om minimaal 2 liter per dag te drinken!

Eet hoogwaardige voeding: Door hoogwaardige voeding te nuttigen krijg je veel eiwitten, vezels en vetten binnen. Die zorgen er weer voor dat je langer verzadigd bent en zo minder snel naar slechte voeding grijpt.

Begin de dag met een gezond ontbijt: Om je dag met een gezond ontbijt te beginnen, begin je de dag al goed. Je krijg dan belangrijke voedingsstoffen binnen. Eet bijvoorbeeld havermout of brinta voor een goede dosis vezels en energie!

Conclusie

Het is belangrijk om te zorgen dat je een goed vetpercentage hebt. Je zult gezonder en fitter door het leven gaan. En het risico op kwalen een stuk verminderen.

Ga voor jezelf na wat voor lichaamstype je hebt om zo doelgerichter te werk te gaan. Het is van groot belang om je voeding goed op orde te hebben, om zo op een verantwoorde manier je vetpercentage te verlagen.

Vermijd zoveel mogelijk alcohol, want dat zal alleen maar je vetpercentage verhogen. En probeer actief krachttraining te beoefenen. Lees de tips goed door en pas ze toe waar mogelijk is. Ga gedisciplineerd te werk en je zult je vetpercentage zichtbaar verminderen!

Veel succes!

Tip: Om je vetpercentage snel te laten zakken raad ik je de Afslank Receptenbijbel aan! Het zit namelijk boordevol met heerlijke recepten en goede voedingsstoffen om je vetpercentage te verlagen/afvallen. Ik was heel tevreden over het resultaat wat ik hiermee behaalt heb. Ik zou zeggen ervaar het zelf!

Wil jij nu beginnen met effectief je vetpercentage te verlagen? Bekijk dan de Afslank Receptenbijbel. Al vele hebben hier zichtbare resultaten mee behaalt!

Ja! Ik wil meer informatie!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *