Droog trainen? Lees hier 5 essentiële tips om je vetpercentage te verlagen!
Krachttraining info.nl - De website over een droog getraind lichaam
afvallen 29 april 2020
mm
Rico Geen reacties

Droog trainen? In dit artikel lees je informatie en krijg je essentiële tips die je helpen om af te vallen en zo een droog getraind lichaam kunt creëren!

droog trainenDroog trainen: Dit is iets wat steeds vaker een doel is van een sporter. Door droog te trainen, train je als het ware de vetlaag om je spieren heen weg. En hierdoor worden je spieren een stuk beter zichtbaar!

Ik zie vaak in de sportschool verschillende sporters die als doel hebben een droog getraind lichaam te creëren. Maar in de praktijk kom je erachter dat het toch niet zo eenvoudig is als het lijkt.

Er spelen namelijk een hoop factoren mee om dit voor elkaar te krijgen. Maar goed dat je op dit artikel terecht bent gekomen. Want hier krijg je waardevolle tips, die jou helpen om je doel naar een droog getraind lichaam te krijgen!

Droog trainen of spiermassa?

Waarschijnlijk is jou doel om je te focussen op droog trainen, anders was je hier niet terecht gekomen toch? Maar ik wil ook het tegenovergestelde van droog trainen aan bod brengen.

Droogtrainen wat ook wel cutten wordt genoemd staat lijnrecht tegenover bulken dat is meer spiermassa opbouwen. Het grootste verschil is de calorieën behoefte.

Bij droogtrainen zorg je ervoor dat je net onder je calorieën behoefte blijft. En bij spiermassa opbouwen zorg je dat je net boven je calorieën behoefte zit. Het nadeel bij droogtrainen is dat je spierverlies kan ervaren door af te vallen. Bij spiermassa kom je ook altijd wat vet aan!

Maar maak je hier niet te druk over. Je kunt namelijk met handige tips het spierverlies bij droogtrainen minimaliseren. En bij spiermassa kun je minimaliseren dat je teveel in vet aan komt.

In dit artikel zal ik vijf essentiële tips bespreken om ervoor te zorgen dat je een droog getraind lichaam kunt creëren. Zonder teveel spieren te verliezen en je een gedefinieerd lichaam kunt krijgen!

Ben je toch geïnteresseerd in spiermassa opbouwen? Dan kan dit wel eens interessant voor jou zijn. Klik hier voor meer informatie>>

Tip 1: Eet minder calorieën!

Het belangrijkste om je lichaam droog te trainen is dat je minder calorieën nuttigt dat je behoefte is. De richtlijnen hiervoor zijn 10 a 20 procent onder je calorieën behoefte te nuttigen!

En dit kun je alleen maar voor elkaar krijgen als je goede gezonde voeding eet en hoogwaardige calorieën nuttigt. En je eetpatroon eerst goed onder de loep moet nemen en aanpassen waar mogelijk is!

Lees meer informatie in een ander artikel dat ik geschreven heb over je vetpercentage verlagen.

Een weegschaal met meetlint

Tip 2: Eet hoogwaardige voedingsproducten!

Dus je doelstelling is; eet minder calorieën. En dat kun je goed hanteren door hoogwaardige voedingsproducten te nuttigen. Gezonde voeding bevatten vaak een stuk minder calorieën en zitten ook nog eens boordevol met de juiste voedingstoffen die je lichaam nodig heeft!

Je dient rekening te houden met goede vetten, hoogwaardige eiwitten en goede koolhydraten! Ik zal ze hieronder benoemen.

Goede vetten:

Dit heb je nodig om testosteron aan te maken, zodat je spieren goed kunnen groeien. Goede vetten zitten in: Noten (amandelen, hazelnoten, walnoten), Avocado, Lijnzaad, Zalm, Makreel.

Tip: bak zoveel mogelijk in kokosolie, dat behoord tot goede vetten.

Trage koolhydraten:

Deze worden trager verteerd dan snelle koolhydraten. Je lichaam haalt hier energie uit en je bloedsuiker blijft stabiel. Trage koolhydraten kun je onder andere vinden in: Zilvervliesrijst, Volkoren producten, Fruit, Melk, Yoghurt, Groenten.

Eiwitten:

Dit heb je nodig voor optimale spieropbouw en sneller herstel na je training. Haal zoveel mogelijk eiwitten uit je voeding. Eiwitten kun je vooral vinden in: Tonijn, Zalm, Kipfilet, Zuivelproducten, Biefstuk, Sojaproducten, Eieren.

Tip 3: Train zwaar!

Dit is zeker niet onbelangrijk en waar je je nog snel in kan vergissen. Veel sporters die krachttraining beoefenen, gaan in de periode dat ze gaan cutten met een lichter gewicht trainen. Vaak maken ze meer herhalingen en gebruiken een lichter gewicht. Ook wordt er vaak meer nadruk gelegd op intensieve cardio.

Het is natuurlijk meteen de logische gedachten als je meer vet wilt verliezen. Maar juist het tegenovergestelde is waar. Je kunt cardio zeker toevoegen aan je schema, maar houd dit ook met mate.

trainen met zware gewichten

De reden hierachter luid: Door de nadruk op cardio te leggen val je teveel af, dus ook je spiermassa. Je wilt je spiermassa natuurlijk zoveel mogelijk intact houden. Cardio kan een goede toevoeging zijn als je dit slim weet te verwerken in je voedingspatroon. Bijvoorbeeld door dit 2 a 3 keer per week toe te voegen aan je schema. Een goede richtlijn is 20 a 30 minuten per cardiosessie.

Bij droogtrainen is het juist bevorderend om met zware gewichten te trainen en met minder herhalingen ( 8 a 12 herhalingen). De gedachte hierachter is: Door zwaarder te trainen krijgt je lichaam een zwaardere trainingsprikkel waardoor je je spiermassa zoveel mogelijk behoud.

Tip 4: Drink voldoende water

Je lichaam bestaat voor 65% uit water. Het is belangrijk om dit op peil te houden. Als je hard hebt getraind zal je meer dan de aanbevolen 2 Liter nodig hebben. Door water te drinken bespaar je een hoop calorieën waardoor je weer sneller afvalt. Vermijd dus frisdranken, vooral sapjes kunnen misleidend zijn, deze bevatten veel suikers.

Tip 5: Neem genoeg rust!

De meeste sporters hangen vaak vooral in het begin te veel in de sportschool. Maar rust is één van de belangrijkste onderdelen van droog trainen. Je spieren herstellen juist in je rustperiode. Je spieren hebben gemiddeld 42-72 uur rust nodig om van een intensieve training te herstellen. En vergeet niet hoe essentieel nachtrust is, het advies is gemiddeld 8 uur slaap per nacht.

Sneller een droog getraind lichaam krijgen door coaches Henry & Rinus?

In dit artikel heb ik vijf essentiële tips geven om het afvallen te versnellen en zo een droog getraind lichaam te krijgen. Maar ik heb echter nog een tip die ik je aanraad, wat voor mij van groot belang was om mijn doel te bereiken!

De twee fitness coaches, Henry & Rinus. Zij hebben jaren lang ervaring in hoe je een droog lichaam kunt krijgen. Ze hebben een E-Book ontworpen genaamd: Droog Trainen Protocol. Dit E-Book is speciaal op mannen gericht. En ze hebben een E-Book ontworpen die speciaal gericht is op vrouwen.

Ze hebben al heel veel mannen en vrouwen geholpen om hun doel naar een getraind lichaam werkelijkheid te laten worden.

Ik kan uit eigen ervaring spreken dat dit waardevolle E-Book mij heel veel geholpen heeft om ook mijn doel te bereiken. Dit wil ik ook met jou delen! Heb jij ook het doel om een getraind lichaam te creëren? Dan raad ik je dit E-Book van harte aan!

Bekijk hier het Droog Trainen Protocol voor MANNEN>>

Bekijk hier het Droog Trainen Protocol voor VROUWEN>>

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *