Cellulite verminderen in je benen en billen?

Lees er hier meer informatie over!

Gemiddelde leestijd: 10 minuten
Cellulite verminderen in je benen en billen

Cellulite verminderen in je benen en billen, kan dat? Dat is een vraag die stiekem toch nog best veel mensen zich afvragen, met name vrouwen.

En vragen zoals: Wat is het nu precies? En kun je het wel weg krijgen/trainen? Allemaal vragen waar je antwoord op wilt hebben. Want laten we eerlijk zijn. Niemand vind het fijn om last te hebben van cellulite op je benen of billen.

Hier op krachttraininginfo bespreek ik interessante onderwerpen om jou te helpen met je vragen te beantwoorden. Ik dacht hoogste tijd om het fenomeen cellulite uitgebreid te bespreken. Om je informatie, maar ook zeker waardevolle tips te geven!

Inhoudsopgave

Wat is cellulite precies?

Cellulite word ook de sinaasappelhuid genoemd. Het is belangrijk om te weten wat cellulite nu precies inhoud.

Cellulite is een verandering in je vetcellen en bindweefsel onder je huid. Je vetcellen kunnen groter worden waardoor sommige plekken de huid omhoog duwt. En dat word dan de sinaasappelhuid genoemd.

Wanneer je vet toeneemt kan de cellulite verergeren. Vaak word gedacht dat alleen mensen met overgewicht het kunnen krijgen. Maar het tegendeel is waar.

Cellulite is deels erfelijk bepaald en het vrouwelijke hormoon oestergeen speelt hierbij een grote rol. Dus zelfs als je slank bent kun je er last van hebben!

De oorzaken

Buiten dat het erfelijk bepaald is of aan je hormonen ligt. Kan het ook andere oorzaken hebben, waardoor je cellulite ontwikkeld. Hier een aantal oorzaken:

  • slechte nachtrust
  • overmatig alcohol gebruik
  • verkleving van de huidlagen
  • verslaping van de huid
  • medische oorzaken, bijvoorbeeld medicijnen gebruik
  • roken
  • slechte doorbloeding van de huid
  • overgewicht
  • leeftijd
  • snel aankomen en weer afvallen

Dit zijn een aantal voorbeelden waardoor cellulite kan ontstaan of verergeren. Cellulite is vrij hardnekkig en krijg je niet zomaar weg. Maar je kunt het dus wel verminderen en deels voorkomen, op een natuurlijke wijze. Verderop in dit artikel komen een aantal tips aan bod om het te verminderen.

Het verschil tussen cellulite en cellulitis

De termen cellulite en cellulitis worden heel vaak door elkaar gehaald. Maar toch is het allebei heel verschillend van elkaar!

Cellulite, dat heb ik net besproken. Dat is dus een verandering onder je huid van vetcellen en bindweefsel.

Terwijl cellulitis een acute bacteriële huidinfectie is. De symptomen die optreden bij cellulitis zijn: Pijn, hoge koorts, extreme rode huid en/of gezwollen huid. Zoals je ziet verschilt het enorm met cellulite.

80 tot 90 procent van de vrouwen ervaart cellulite!

Veel vrouwen schamen zich ervoor. Er word vaak gedacht dat ze alleen zijn die deze kwaal hebben en andere vrouwen er geen last van hebben. Maar uit onderzoek is gebleken dat 80 tot 90 procent van de vrouwen er last van heeft. Dus jij bent zeker niet de enige die deze kwaal ervaart!

Mannen kunnen er ook last van hebben maar dat komt weinig voor. De simpele reden is dat mannen het hormoon oestrogeen in mindere mate bezitten dan vrouwen.

Bij vrouwen vormen de cellulite vaak bij de billen en benen en soms bij de armen. Vrouwen slaan op die plekken vaak vet op waardoor cellulite makkelijk kan ontstaan.

7 tips om cellulite te verminderen in je benen en billen!

1. Krachttraining

Als je intensief krachttraining beoefend word je huid natuurlijk steeds strakker. Hierdoor worden de putjes minder zichtbaar. Je zult hierdoor beter in je vel zitten en je zelfverzekerder voelen.

Nog een positieve eigenschap van krachttraining is dat je er van af kunt vallen en je vetpercentage kunt verlagen. Dit heeft een positieve werking om cellulite zichtbaar te verminderen!

hier zie je een vrouw die krachttraining beoefend

Let op: Zorg wel dat je geleidelijk afvalt en niet te snel. Als je te snel afvalt in een korte tijd verzwak je de elasticiteit van je huid en kan je het misschien verergeren.

Ik raad het Droog Trainen Protocol aan. Hier staan veel tips, goede oefeningen en gezonde voeding in beschreven. Ik heb hier zelf erg veel aan gehad. Ook andere gebruikers hebben goede ervaringen en zijn zeer positief over de resultaten die ze hebben behaald.

Droog Trainen Protocol voor vrouwen>>

Droog Trainen Protocol voor mannen>>

2. Eet gezond

Gezonde voeding is natuurlijk altijd beter. Maar wist je dat als je gezond eet, cellulite een heel stuk minder zichtbaar kunnen zijn. Gezonde voeding is belangrijk voor een gezond lichaam en een gezonde huid. Hieronder een aantal voedingsproducten die je beter wél of niet moet eten om zo dus je huid in goede conditie te houden.

Goede voeding die je tot je kan nemen:Suikers vetten die je beter kunt vermijden:
AvocadoBewerkte voedingsmiddelen
NotenKant en klare maaltijden
TomaatSnoep/Koek
PaprikaJunkfood
Vette visKaas/Room
SpinazieVet vlees
Volkoren producten (bijvoorbeeld: Brood, rijst, pasta’s)Witte meelproducten (bijvoorbeeld: Brood, rijst, pasta’s)

3. Drink veel water

Door 1 1/2 tot 2 liter water per dag te drinken hydrateer je de huid. Door voldoende water je drinken kan je lichaam makkelijker vet en afvalstoffen afvoeren. Wat goed is voor cellulite minder zichtbaar te maken. Je kunt ook kiezen om groene thee te drinken voor de afwisseling.

4. Stop met roken

Stop met roken! Roken verzwakt de vorming van bindweefsel, hierdoor raakt het sneller beschadigd. Tevens wordt de circulatie verstoord, je houd hierdoor meer vocht vast. Dat is niet ten goede voor de cellulite.

5. Cellulite cups

Wat is een cellulite cup en wat doet het? Een cellulite cup zuigt vacuüm op de plek waar jij deze neerzet op je huid. De bloedcirculatie wordt hiermee geactiveerd. De vetafzettingen die de putjes veroorzaken breken af.

Het gebruik van de cellulite cup: Je draait met de cup van boven naar beneden op je huid. Zo word het bindweefsel gemasseerd. De cups heb je in verschillende maten, zo is er altijd 1 die bij jou past! Je hebt grotere voor je benen/billen en de wat kleinere voor je armen kuiten of je buik.

6. Bindweefselmassage

Bindweefsel wat is dat eigenlijk? Bindweefsel zorgt voor een goede doorbloeding van de huid. Het bevat bloedvaten, zodat afvalstoffen afgevoerd kunnen worden. Tevens speelt bindweefsel een grote rol bij wondgenezing. Bindweefsel bevat collageen dat zorgt voor de elasticiteit, volume en stevigheid van de huid.

Je snapt dus dat dit erg belangrijk is om gezond te houden om zo cellulite tegen te gaan of te verminderen. Een bindweefselmassage kan erg pijnlijk zijn, maar helpt zeker voor een goede doorbloeding.

Kort samengevat

Cellulite is en vervelende kwaal waar veel mensen, vooral vrouwen last van hebben. En het zelfvertrouwen wordt hierdoor vaak aangetast.

Maar gelukkig kun je er zelf wat aan doen. Cellulite zal je nooit helemaal weg krijgen. Maar je kunt het wel deels voorkomen en zelfs een heel stuk verminderen!

Het advies: Gebruik deze tips om je cellulite te verminderen/voorkomen en je zult ook nog eens een stuk lekkerder in je vel zitten!

Veel succes!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *